Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etické otázky spojené s personalizací obsahu ve vybraných online médiích
Dorňáková, Tereza ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na personalizované doporučování obsahu v českých online zpravodajských médiích a na etické otázky, které se se zaváděním tohoto nástroje pojí. Předmětem kvalitativní analýzy jsou polostrukturované rozhovory se zástupci dvou českých mediálních domů. Součástí výzkumného vzorku jsou respondenti z redakce Seznam Zpráv a společnosti Seznam, a z redakce E15 a společnosti Czech News Center. Osloveni byli jak zástupci redakcí, tak mediálního a produktového managementu. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry nástroje personalizovaného doporučování obsahu využívají, nastínit důvody, proč se k tomuto kroku rozhodli, potažmo jej zvažují. Ukázalo se, že v rámci zkoumaných online zpravodajských médií zatím personalizované doporučování obsahu využívají minimálně, popřípadě tyto nástroje testují či plánují zavést ve větší míře. Ve větším měřítku dochází k personalizovanému doporučování na domovské stránce Seznamu. Předmětem práce byla také identifikace etických otázek, které se pojí se zaváděním či používáním personalizovaného doporučování. Mezi hlavní oblasti podle výpovědí respondentů patří otázky nastavení parametrů výběru, možnost zachovat si nastolování agendy ze strany redakcí, automatizace a transparentnost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.